+98(21)55421082 | امروز پنجشنبه ، 9-1-03
0 سبد خرید

بازرسی و نگهداری طناب فولادی


بهترین زمان برای شروع مراقبت و نگهداری از طناب فولادی ،بلافاصله پس از تحویل گرفتن آن است.پس از بررسی های ضروری تطابق طناب با مشخصات نوشته شده روی پلاک قرقره ،مسئله بعدی اختصاص یک محل انبار مناسب است اگر قرار است که طناب فولادی برای مدتی قابل توجه مورد استفاده قرار نگیرد ، می بایست در برابر عوامل محیطی از آن مراقبت شود.

بهترین انبار ،یک ساختمان یا محوطه خشک با تهویه مناسب است. از فضاهای سرد و بدون تهویه باید اجتناب شود چون در چنین محیطی،حتی با وجود روانکار(روغن)موجود در طناب ، به علت تراکم رطوبت احتمال زنگ زدگی وجود دارد.از طرف دیگر اگر شرایط محل تحویل به گونه ای است که امکان انبار کردن طناب در یک محل سرپوشیده وجود ندارد،آن را باید به طور موثری با یک پوشش ضد آب(مثلاً نایلون)پوشاند.

قرقره می بایست روی پایه ای بلندتر از سطح زمین قرار بگیرد تا مستقیماً با زمین تماس نداشته باشد.پوشش مناسب قرقره همچنین از خشک شدن روانکار(روغن)اولیه و در نتیجه از دست دادن اثر محافظتی آن جلوگیری می کند.

هرگز طناب فولادی را نباید در مجاورت حرارت های بالا یا گرد و غبار و یا آلودگی های شیمیایی قرار داد.اگرچه روانکاری که هنگام تولید به کار رفته است مقداری محافظت ایجاد می کند با وجود این کلیه اقدامات احتیاطی لازم برای مراقبت از طناب فولادی چه به صورت قرقره یا کلاف باید بکار برده شود.

هرگاه دستگاه یا ماشینی که طناب فولادی در آن نصب شده ،مثل جرثقیل ،مدتی بدون استفاده بماند طناب را باید با یک روانکار مناسب پوشش داد در چنین مواقعی بمانند طناب انبار شده در محوطه باز ،در صورت عدم پیشگیری،امکان تشکیل رطوبت و رسوخ آن به داخل طناب و در نتیجه ایجاد مشکل زنگ زدگی وجود دارد اگر طناب فولادی به مدت طولانی به صورت پیچیده شده روی درام یک دستگاه بلااستفاده مانده است در این صورت قبل از راه اندازی آن دستگاه باید در حین پیچیده شدن طناب روی درام ،آنرا بازرسی و روغن کاری مجدد نمود.


تلگرام باختر پدید

TEL : +982155421082-8
Fax : +982155421083
Email: info [at] bpfco.com
Web: www.bpfco.com
www.malayer-bpf.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | BPFCO Corporation