+98(21)55421082 | امروز پنجشنبه ، 9-1-03
0 سبد خرید

در هنگام عملیات چه لوازمی باید کنترل شود؟

1. در آغاز کار باید لیمیتسوییچ یا قطع کن ها در اول هر شیفت بازرسی شود وقتی یک کارور جدید کنترل را تحویل می گیرد باید اول قطع کن را بازدید و بازرسی کند. در موقع بازرسی جعبه کنترل رادیویی باید مواظب بود که به آن آسیب وارد نشود.
2 – با لیمیت سوییچ یا قطع کن نباید جرثقیل را استپ داد آن تنها برای محافظت طراحی شده است.
3- هنگام آماده و مجهز شدن کار پیش از آغاز کار باید ترمزهای ترولی و پل و قلاب را بازرسی کنید یا اگر کارور تازه ای خواست آغاز بکار کند باید آنها را بازرسی کند و بازرسی گاریچه و پل و بالابر باید با سرعت آرام و آهسته انجام شود.
4- هنگامی که حداکثر بار را بلند می کنید یا نزدیک به حداکثر را بلند می کنید در بالا رفتن بار باید ترمزها اول آزمایش شود. برای اینکار نیاز است بار به اندازه چند اینج از کف زمین بلند شود و ایست بدهید اگر ترمزها نگهداری نکردند بار را آرام به زمین گذاشته و در ابتدا به سو پروایزر و یا سر شیفت آگاهی داده می شود.
5- کارور هرگز نباید باری که بیش از ظرفیت جرثقیل سقفی است بلند کند یا بار بیشتر از ظرفیت لوازم بارگیری باشد.
6- در هنگام بلند کردن باید قلاب مستقیما عمود بر مرکز ثقل بار قرار گیرد این عمل هنگامی که بار بالابرده می شود برای جلوگیری از لنگر بار میباشد.
7- هنگامی که باری را بالا و پایین می برید کم کم حرکت کنید و مطمئن باشید طناب را در بالا رفتن شل کنید، مطمئن باشید تمام و با آگاهی آنها بار را بالا می برید.
8- از کشیدن بارها به پهلو خودداری کنید اگر لازم شد که باید بار کشیده شود تنها می توان با اجازه سوپروایزر این عمل موقتاً صورت گیرد و مسئولیت آن هم با او باشد.
9- کارور مجاز نیست که باری را که بلند کرده از راه رفت و برگشت کارکنان یا گذرگاه به حرکت در آورد بار می تواند در پشت گذرگاه حرکت کند.
10- کارور جرثقیل باید همه اعضای بدن خود را از بار دور نگه دارد و هرگز نباید آن را زیر بار قرار دهد. هرگز باری را بلند نکنید وحرکت ندهید اگر کسی درمحل و مکان بارگیری باعث زخمی شدن آن می شود.
11- کارور در هنگام جابجایی بار باید مطمئن باشد که جائیکه جابجایی بار می کند خصوصی و شخصی نیست واز روی سرآن ها عبور نمی کند.
12- هنگامی که جرثقیل حرکت می کند با باری که بلند کرده باید مرتب گاه گاهی توسط لوازم هشدار دهنده (زنگ یا بوق) خود را به صدا درآورد.
13- اگر رادیو یا ریموت جرثقیل آغاز به صدای هشدار دهنده کرد کارور نباید جرثقیل را حرکت دهد تا صدای آن قطع شود.
14- اگر کارکنان در راه گذر در حالی حرکت در راهرو هستند کارور باید ایست کند و از حرکت و پیشرفت خودداری کند.
15- ضربه زدن به استوپر آخر و ضربه زدن به جرثقیل دیگر که روی یک خط ریل هستند قدغن میباشد.
16- در هنگام حرکت جرثقیل کارور باید مطمئن باشد که بلوک قلاب و هر چیز دیگری مانند اسلینگ ها که به قلاب وصل هستند به تجهیزات گیر نکرده اند.
17- تمام مواد شل وول یا لوازم آراد روی قسمتهای بار باید برداشته شود یا پیش از بلند کردن محکم به بار بسته شود. این مواد و لوازم می توانند هنگام حرکت رخ دهد و حادثه بار بیاورند. اگر قطعه یا چیزی از روی بار رها شد و به کارکنان برخورد نمود. مسئولیت آن با کارور است.
18- جرثقیل نباید با اسلینگ ها و... روی زمین کشیده شود و حرکت کند باید اسلینگ ها جمع آوری و روی تجهیزات بسته شود پیش آمدگی اسلینگ هایاسیم بکسل های قلاب اگر پاره شد یا افراد را مجروح می کند در نتیحه تجهیزات صدمه دیده و سیم بکسل ها و دیگر اسلینگ ها ممکن است ضربه بزند و در اثر تنش زیاد پاره شوند.
19- رادیو با ریموت کارور جرثقیل ها باید از نظر ایمنی تعیین فاصله با دیگر جرثقیل هایی که رو که همان خط ریل هستند داشته باشند.
20- اگر از کارور جرثقیلی که با کنترل رادیویی یا ریموت کار می کند خواسته ای را بیان کردند که غیر ایمنی بود کارور باید از ماموریت کاری که به او واگذار شده پرهیز کرده و انجام ندهد و در این فرصت به سو پروایزر و یا مسئول خود گزارش دهد.
21- کارور جرثقیلی رادیویی هرگز نباید اجازه بدهد که شخصی روی بار باقلاب آن آویزان یا سوار شود.
22- plugging یک نوع قطع کن قلاب برای بالا رفتن تجهیز شده کارور نباید برای استپ کردن در بالا از آن " عنوان ایست استفاده کند این یک ترمز اضطراری است. یک نوع ترمز ایمنی است که تنها در هنگام اضطراری استپ می کند و این یک اتصال برقی است. هنگامی که رادیو Plugging شد کارور باید روی جهت عکس حرکت با دنده یک مکث کند. اگر جرثقیل در سمت جلو حرکت کرد کارور باید مکث را روی دنده دو نقطه حرکت برده و به حرکت خود ادامه دهد.
23- کارورآن قدر بار را بالامی برد که مطمئن باشد. تمام آنچه که روی سطح در جلو قرار دارد در زیر بار با فاصله مجاز قرار گرفته اند و به آنها برخورد نمی کند.
24 - هرگاه دستکش به دست دارید از نظر ایمنی درست نیست که با جعبه کنترلی رادیویی یا ریموت جرثقیلی را هدایت کنید. (داشتن دستکش و کار کردن با آن خیلی سخت و مشکل سازاست).
25- اگر برق رفت فوری کارور باید سوییج رادیو را در وضعیت خاموش قرار دهد.
26- اگر نقص فنی روی جرثقیل مشاهده شد تا واکنش صحیح بودن آن باید کارور کلید یا سوییج جعبه رادیویی را روی خاموش گذاشته و وضعیت را به مسؤول خود گزارش نماید.
27- جرثقیل هایی که در محیط آزاد کار می کنند ممکن است. در اثر عوامل آب و هوایی مانند باد به حرکت در آورده شود. از نظر اطمینان باید جرثقیل را به یک طرف کارگاه در آخر ریلی
تکیه داد، اگر جرثقیل ترمز دستی پل دارد می توان ترمز را بست و پارک نمود.


تلگرام باختر پدید

TEL : +982155421082-8
Fax : +982155421083
Email: info [at] bpfco.com
Web: www.bpfco.com
www.malayer-bpf.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | BPFCO Corporation