+98(21)55421082 | امروز شنبه ، 8-2-03
0 سبد خرید

سیم بکسل آسانسوری چینی

یکی دیگر افتخارات مجموعه ی باختر پدید فولاد درکنار همکاری با بزرگترین مجموعه های کشوری و بین کشوری در زمینه ی تامین قطعات لیفتینگ ارائه ی مقالات مفید و علمی میباشد، مقالات این مجموعه در دسته بندی های مختلف هم از نظر موضوعی و هم از برای سطوح مختلف ، برای مهندیسن و فعالان در حیطه ی صنعت و همچنین برای دانشجویان و تازه واردان به دنیای صنعت میباشد.


سـیـم بـکـسـل آسـانـسـوری چـیـنـی "


 قبل از هرچیز بیاییم با ساختار سیم بکسل آشنا شویم یا باهم مرور کنیم


سیم بکسل یا steel wire rope یک قطعه فلزی است که به جرات میتوان گفت در دنیای لیفتینگ یکی از پرکاربردترین هاست.


این قطعه از نظر ساختار دارای شکل هندسی منظمی است و انواع مختلفی دارد اما نوع آسانسوری آن دارای یک ساختار مدور است ساختار به شکلی است که سیم ها یا استند ها به دور سیم مرکزی میچیند و سپس این دسته ها به حول هسته ی مرکزی میپیچند و به این ترتیب سیم بکسل آسانسوری شکل میگیرد. انعطاف این سیم ها بسیار بالاست واین نکته ایست که باید بدان توجه نمود.


جنس هسته ی سیم  بکسل از چیست؟


به خاطر دور نشدن از موضوع اصلی مقاله خلاصه بیان میکنیم که در مورد جنس هسته میتوان به این نکته اشاره کرد که میتواند فیبری یا فولادی باشد.(هسته ی فیبری F .C و هسته ی فولادی IWRC  


ساختار سیم بکسل ها به چه گونه است؟


در یک نگاه کلی، سیم بکسل خود دارای سه ساختار زیر است:


1- ساختار فولاد بدون روکش یا غیر گالوانیزه


2-ساختار فولادگالوانیزه


3-فولاد استینلس استیل


کاربرد هر نوع از سیم بکسل ها با توجه به ساختار آنها به چه شکل است؟


ساختار 1- فولادی بدون روکش غیر گالوانیزه:


این نوع ساختار در مواردی کابرد دارد که فرسایش نسبت به زنگ زدگی اهمیت بیشتری دارد.


+ساختار 2-فولاد گالوانیزه :


کاربرد این نوع بیشتر در صنایع کشتی رانی و شیلغات و... است! با توجه به این کابرد باید حدس زده باشید که ساختار این سیم به شکلی است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و سایر عوامل محیطی دارد.


+ساختار 3- فولاد استینلس استیل: 


در مو 


واقعی بیشترین کاربرد را دارد که فاکتور دما و حرارت بالاترین عامل محیطی است.


سـیـم بـکـسـل آسـانـسـوری چـیـنـی "


"سیم بکسل 19*8 کنفی چینی"


بالاتر در مورد سیم بکسل و ساختار آن توضیح دادیم، پس سیم بکسلی که در صنعت آسانسور استفاده میشود باید بسیار انعطاف پذیر و در عین حال بسیار بسیار مقاوم باشد.


کاربرد این سیم بکسل به شکلی است که در صورتی که در انتخاب این سیم بکسل دقت لازم اعمال نشود خسارات جانی به همراه دارد، برای این کاربرد سیم بکسل های 8 رشته ای پیشنهاد ما به شما میباشد و با خرید از باختر پدید فولاد میتوانید از کیفیت محصول مطمئن باشید.


+ساختار سیم بکسل 19*8 کنفی چینی 


نحوه ی کد گزاری نام سیم بکسل ها چیست؟ این اعداد که در نام سیم بکسل ها میاوریم به چه معناست؟ 


به نام و کد هایی که برای معرفی این سیم بکسل آورده میشود توجه کنید به جز عدد 8 عدد 19 هم در کد ها مشاهده میشود اما این سیم بکسل عدد 19 نشان دهنده ی چیست؟


به عکس این مقاله در قسمت پایین مراجعه کنید و با دیدن ساختار آن متوجه میشوید که اولا هسته ی این سیم از کنف میباشد، دوما دور این هسته تعداد 8 عدد حلقه وجود دارد، همانطور که مشاهده میکنید حلقه ها تو پر هستند و در هر حلقه 19 رشته سیم وجود دارد.


پس هم در مورد این نوع سیم بکسل هم به طور کلی متوجه شدید که 2 عددی که کنار هم میبینید نشان دهنده ی چیست، عدد 8 نشان دهنده ی تعداد حلقه های دور هسته و عدد 19 تعداد رشته سیم های داخل هر حلقه است.


(مثال: سیم بکسل فولادی با ساختار 19*6) 


(سیم بکسلی که در مثال نام برده شده است را با توجه به نام شناسایی کنیم، اولا مشخص شد که جنس هسته ی این سیم ازفولاد است وبه دوراین هسته ی فولادی 6 حلقه ی تو پر وجود دارد که داخل هرکدام از این حلقه ها 19 رشته سیم است. به این ترتیب شما متوجه شدید که چگونه نام هر سیم بکل کدگذاری شده اند پس حالا با دیدن ساختار یک سیم بکسل میتوانید به سادگی نوع آن را مشخص کنید. به بحث اصلی باز میگردیم: 


+کابرد سیم بکسل 8*19 کنفی چینی


اگر در مقابل افراد با تجربه در صنعت آسانسور، کلمه ی سیم بکسل آسانسوری را بیاورید بلافاصله یک سیم بکسل هشت رشته ای تصور میکنند زیرا ساختار این سیم بکسل به گونه ای است که هم برای آسانسور های کم ظرفیت هم برای آسانسورهایی که بار را جابه جا میکنند مناسب است.


در صورتی که در مورد این مطلب سوالی دارید میتوانید از قسمت سوالات متداول پرسش خود را مطرح کنید،


همچنین آدرس ما در اینستاگرام @bpf.co


و در تلگرام نیز با سرچ @bpfco  


به صفحات ما دسترسی پیدا کنید، سوال خود را مطرح کنید تا کارشناسان مجرب مجموعه به  پرسش شما پاسخ دهند.


برای ثبت هرگونه انتقادات و پیشنهادات و یا ذکر نکته ای در متن مقاله ها میتوانید از تمام راه های ارتباطی فوق الذکر استفاده کنید. 


 


 


تلگرام باختر پدید

TEL : +982155421082-8
Fax : +982155421083
Email: info [at] bpfco.com
Web: www.bpfco.com
www.malayer-bpf.com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | BPFCO Corporation